Vinnare

Vinnare i citattävlingen, och av varsin biobiljett, är:


Mahmoud Elherbiti Nv09a
Lärar kandidaten "Sofia Borg Segarra Cortez Godinho" hade Kemi i Nv09B (inte min klass).
så ska hon förklara skillnaden på något och säger:
Om det är potatis, det är inte lök, eller apelsin.
¨
Lovisa Justusson Lahti SMIP09
Hört i C200:
Två naturare sitter och diskuterar filminspelningen på Drottninggatan. 
Kille 1: Alltså, jag fattar inte varför det här med Millennium har blivit så stort i Sverige?
Kille 2: Det är väl för att det har blivit översatt till så många språk och så.
Kille 1: Men...det är ju inte ens svenskt från början!
Kille 2: Nej, det är ju hypat för att böckerna finns i så många länder, tror jag. 


Kontakta chefen för att hämta ut biljetter under veckan!

/S

Kommentarer
Postat av: Undrande förälder

Hur var det med hennes svenska? Ni som hade henne i gymnasiet var hon en god pedagog? Förstod ni när hon förklarade? Jag undrar då hon just fått jobb i en annan skola som fysiklärare (inte längre kandidat utan första jobbet) och hennes elever i åk 8 förstår inte vad hon säger. Är det verkligen möjligt? Ser fram emot era kommentarer

2011-03-22 @ 16:08:16
Postat av: Anonym

Hej Mahmoud!

Jag menade att man ska alltid tänka på vilken enhet man ska skriva då man skriver ett resultat. Bara ett nummer säger inte så mycket, eller hur? Man kan också säga "om det är Newton är det inte kilogram eller watt" men eleverna brukar bättre komma ihåg om man skojar och säger: "potatis, lök eller apelsin?"

Med vänlig hälsning,

Sofia Borg Godinho, PhD

2011-06-05 @ 13:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0