Dagens elev (extended edition)



Namn: Tobias Mårdh Hultin
Klass: JO07A
Var? On a cruiseship to Nevada.
Vad har du på er? Svarta jeans, lite silvriga..grå skor i Gore Tex. ("Det står emot allt regn, allt blött!) Sen har jag en t-shirt (som det står Yours sincerely på!) och en kofta.
Vad tänker du på? Just nu? Vad har jag gett mig in på? Nej, just nu tänker jag faktist på Toronto eller Vancouver.. vart jag ska bo! Det lutar åt Toronto.
Vart är du påväg? I'm on a cruiseship to Nevada, on the way to Las Vegas!

Bonusfrågor:
Vad är ditt favoritfika från Rosendals caféteria?
(Tobias tänker djupt och koncentrerat en bra stund innan han svarar:) Allt jag blir bjuden på! Ingenting tynger mig.
Vad ska du göra efter studenten? Pff.. jag ska jobba, hitta dvärgar. Finns det nån dvärg på skolan?
Varför vill du flytta till Toronto? Det är New York som tonåring, har jag hört. Innan det blev vuxet! De har bättre sport! OS var i Vancouver, alltså är Vancouver bankrutt.
Räcker det med frågor nu tycker du? Nej, fortsätt!
Tror du våren kommer snart? Ja jag har hört att att det är vår-vinter nu! Att snön har börjat smälta, i övriga Sverige. Inte här... (En vän tillägger: Det är vår i Skåne!)
Har du sett Avatar? Nej.
Ska du se den? Nej.
Varför har du inte sett den? Jag vet inte, blå människor creep me out.
Favoritband: The Killers
Favoritlag i fotboll: Liverpool... kanske snart FC Toronto.
Varför är du den enda från din klass som har satt Maybe attending på er egen skiva? Jag gillar inte att binda mig så långt i förväg.
Vad ska du göra efter skolan? Då ska jag åka och jobba.
Åker du buss? Nej, jag cyklar... jag är miljövänlig!

Quotes:
"Jag ska ha guldkostym på studenten."
"Jag har alltid velat träffa en dvärg!"


Kommentarer
Postat av: jakob

Eftersom de flesta som skriver i skoltidingen går på JO kan man tycka att ni borde ha lite bättre grepp om det svenska språket.

"Vad har du på er?"

Korrekturläsning tack!

2010-03-17 @ 21:49:01
Postat av: Redaktionen

Vi skulle faktiskt behöva en korrekturläsare! Du anmäler dig frivillig antar jag? Skicka ett mail.

2010-03-22 @ 10:44:03
URL: http://taggadrosendal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0